3 Aralık 2012 Pazartesi

Balkabağı çorbası

Tam mevsimiyken pazardan hazır dilimlenmiş balkabağı satın aldım.Birazıyla tatlı yaptıktan sonra ne zamandır akloımda olan balkabağı çorbası olayına girişeyim dedim.Nette, twitterda tarif araştırdım durdum sonunda biraz onların karışımı bir tarif buldum ve az önce pişirdim mükemmel oldu.
Neden daha önce denememişim ki diye düşündüm durdum.Neyse hemen tarifi veriyorum:

250 g kadar dilimlenmiş balkabağı
1 büyük boy havuç
1 orta boy patates
1 orta boy soğan
2 diş sarımsak
1 su bardağı süt
1 parça taze zencefil(yaklaşık 2*2 cm)
Et suyu bulyon ya da hazırladığınız et suyu
Zevkinize göre bol miktarda karabiber ve biraz zerdeçal
Tane kimyon

2 kaşık zeytinyağında iri iri dilimlediğim soğan ve sarımsağı biraz kavuruyoruz.Bir köşede balkabağını,patatesi, havucu ve zencefili iri iri küpler halinde doğruyoruz.(Nasıl olsa blenderdan geçireceğimiz için)
Soğanlar kavrulunca tüm sebzeleri içine atıp bir iki karıştırıp üzerine 1,5-2 lt kadar sıcak su ekliyoruz ve kaynamaya bırakıyoruz.(Düdüklü tencere kullanmamız daha iyi olacaktır.hem sebzeler daha kısa sürede pişecek hem de besin değerlerini kaybetmeyecek.)
Kabaklar yumuşayıp ezilir kıvama geldiğinde altını kapatıp blenderla çekiyoruz tüm karışımı incecik olana dek.Sonra altını tekrar yakıp 1 su bardağı sütü yavaş yavaş karışıma yediriyoruz.Et suyunu karabiber ve zerdeçalı da ekleyip 10 dk kadar daha kaynatıyoruz.Damak zevkimize göre tuzunu da ekleyip afiyetle yiyoruz.
Dilersek süt yerine krema da kullanabiliriz ama ben çorbalarda hep süt kullanmayı tercih ediyorum daha sağlıklı oluyor..





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder