7 Aralık 2011 Çarşamba

Zeytinyağlı pırasa, Brokoli çorbası ve sevgilim

Sevgilimin sebze yemekleriyle arası pek iyi değildir ama ben yapınca bazı şeyleri sevmeye başladı. Mesela eskiden ıspanağı hiç sevmezmiş ama benim yaptığım ıspanağa bayılıyor.. Her çeşit sebze çorbasını blendırdan iyice geçirilmiş olduktan sonra  severek yiyor, mesela hiç sevmediği bir sebze olan brokolinin çorbasına da bayılıyor. Aslında ızgara etin yanına buharda pişirilmiş brokoli,havuç vs olunca da yiyor.Anladım ki sunum güzel olunca çoğu şeyi yiyor yani :) Bugün de sevgili kocamın hiç sevmediği bir yemek olan zeytinyağlı pırasayı yaptım. Bugün bizim için bir milat olacak bu sebze açısından eğer bugün yaptığım zeytinyağlı pırasayı severse bundan sonra yiyecek demektir. Ben de elimden geldiğince en güzel şekilde pişirdim pırasayı Devletşah 'ın tarifiyle.. Bana göre leziz oldu ama umarım sevgilim de beğenir. Yanına da kremalı brokoli çorbası yaptım. Evde brokoli vardı ve dünden kalan biraz da krema vardı. Şöyle bir tarifle nefiss bir çorba hazırladım:
200 gr kadar brokoli
Yarım dal pırasa ( zevkinize göre istediğiniz kadar koyabilirisniz ama brokoli tadını bastırmaması için çok fazla olmasın)
1 küçük soğan
1 Küçük patates

Bunların hepsini düdüklüde 10-15 dk kadar suyla birlikte haşladım. Ardından küçük bir tencerede 2 kaşık unu  2 kaşık zeytinyağıyla kavurdum ve üzerine bu brokolili karışımı ilave ettim. iyice karıştırdıktan sonra blenderdan güzelce çektim bu karışımı. tuzunu et bulyonunu ilave edip 10 dk kadar pişirdim, son olarak 3-4 kaşık kremayı altını kapatmadan önce ilave edip 2-3 dk pişirdim ve çorbam hazır..Afiyet olsun :)



Not: Fotoğrafını çekecektim ama unuttum bu arada sevgilim beğendi pırasayı afiyetle yedik :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder