5 Ağustos 2013 Pazartesi

Nazende taze fasulye

Pazar günleri mahallemizde sebze-meyve pazarımız var. Artık o mevsimde hangi sebzeler meyveler varsa onlardan alıyoruz. Bu arada nazende taze fasulye bardı bol bol Bursa'nın köylerinden gelen. Hemen yarım kilo aldım. 
Malzemeler:
Yarım kilo taze fasulye
1 orta boy kuru soğan
3 diş sarımsak
2 domates
Zeytinyağı
Tuz 
1küp Şeker
Yapılışı:
Öncelikle fasulyeyi istediğimiz uzunlukta ayıklıyoruz kenarlarını kılçıklarını kesiyoruz.sonra güzelce yıkıyoruz. Soğanı da küp küp doğruyoruz domatesleri de. Zeytinyağı ve soğanı tencereye alarak kavuruyoruz biraz ardından ayıklayıp yıkadığımız fasulyeleri de ekliyoruz onalrı da kavuruyoruz 3-4 dakika kadar. Ardından doğradığımız domates ve sarımsakları ekleyip o şekilde de bir kaç dakika kavuruyoruz. Ardından çok az üstüne çıkacak kadar su ekliyoruz. Ben bu fasulyeyi genelde çok sulu sevmediğimizden başta az su ekleyip pişme durumuna göre tekrar ekliyorum sıcak su ihtiyaç olursa. 
İşte bu kadar en klasik yemek yapma metoduyla en klasik yemeklerden biri.
Ben salça kullanmadım yaz domatesleri zaten çok kırmızı ve güzel olduğu için.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder