5 Nisan 2012 Perşembe

Enginar Dolması

Hafta sonu semt pazarına gittiğimiz de enginar sezonunu açmış bulunduğumuzu gördüm.Enginar özellikle karaciğere çok faydalı bir sebze.Bir yılda yaklaşık 30 adet enginar yiyen bir insanın karaciğeri yeni doğmuş gibi oluyormuş.Yenileniyormuş kuvvetleniyormuş rivayetlere göre.Ben mevsiminde her sebzeyi yemeye özen gösteriyorum.Şimdi gelelim tarife, ben iki tane enginar için veriyorum bu tarifi.
2 adet enginar
Yarım çay bardağı pirinç
Dereotu
Taze soğan
Zeytinyağı
Mantar
Karabiber
Önce taze soğanı ve mantarı zeytinyağında biraz kavurup zerine pirinci ekledim.Güzelce kavurduktan sonra kapatıp dereotunu ekliyoruz.
Enginarları temizletmeden dış yapraklarıyla da yapabiliriz ancak benim eşim o şekilde sevmediği için ben temizletip yapraklarını da alıyorum pişirirken suyuna atıyorum.
Enginarları özel bir poşete koyup vakumluyor bizim pazardaki enginarcı.Açtığımızda hemen limonla ovmak gerekiyor yoksa kararıyor enginarlar.
Harcı enginarın içine doldurup yayvan bir tencerede üzerine biraz su ilave edip kapağı kapalı olarak 20 dk kadar pişiriyoruz. pirincini tadarak pişip pişmediğini anlayabiliriz.
Ben iç harcım fazla geldiği için hemen bir patatesin içini oyup yanına da küçük bir patates dolması yapmış oldum..






1 yorum:

  1. bu tarifi mutlaka denemeliyim:)gecen sene adada yemistim hala tadı damagımda:)
    Ellerine saglık
    bloguna üye oldum ,seni de beklerim :)
    Sevgiler
    www.endininmutfagi.com

    YanıtlaSil